czwartek, 15 czerwca 2017

SKAM - życie ukazane oczami nastolatków

Witajcie kochani :D. Jako, iż na początku tego miesiąca ogłosiłem kolejne głosowanie na serial, o którym chcielibyście co nieco poczytać wiecie, że wczoraj ogłosiłem też wyniki i oto dzięki waszym głosom (rywalizacja była dość zacięta) wygrał serial SKAM. Wszystkim jeszcze raz dziękuje za oddane głosy a żeby dłużej was nie zanudzając,  zagłębmy się nieco bardziej w fabułę tego serialu:


Tak więc otóż, serial SKAM jest norweskim serialem telewizyjnym oraz internetowym opowiadającym o współczesnym życiu grona młodzieży z Hartvig Nissen skole w Oslo. Od jesieni 2015 roku do grudnia 2016 wyemitowano trzy sezony z podziałem na serie, w których każdy sezon skupiał się na jednym z bohaterów (o których wspomnę wam póżniej ;)). Serial porusza problemy i sytuacje, z którymi nastolatkowe z Norwegii stykają się na co dzień od Russetiden czyli tak zwanego życia imprezowego, okresu imprezowego po poważne kwestie takie jak tolerancja i akceptacja w społeczeństwie. W castingu do serialu wzięło udział aż 1200 osób.


Cykl produkowany został przez norweski publiczny kanał NRK P3. Serial otrzymywał dość dobre opinie i oceny wśród krytyków norweskich a także zdobył uznanie za poruszenie ważnych problemów społecznych takich jak nadużywanie alkoholu, gwałt i przemoc, nastoletnia ciąża itp. W SKAM-ie możemy śledzić życie bohaterów na różnych portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram.


SKAM został okrzyknięty najlepszym serialem telewizyjnym w 2015 roku przez NATT&DAG.

SEZONY:

Sezon 1 - Eva
W pierwszym sezonie poznajemy jej bohaterkę czyli Eve którą gra Lisa Teige oraz jej przyjaciół z otoczenia czyli: Noorę, Vildę, Sanę oraz Chris. Znaczna część sezonu opiera się na samej Eve oraz jej burzliwym związku z Jonasem. Po wielu wzlotach i upadkach niestety ta para nie pozostaje ze sobą w związku. Eva z początku myślała że to jej najlepszy przyjaciel Isak chciał popsuć jej związek z Jonasem, ponieważ był w niej zakochany.
Moje zdanie: Jak na początek serii sezon nawet mi się podobał. Już wtedy spośród bohaterów sezonu najbardziej spodobał mi się Isak :D.



Sezon 2 - Noora
Drugi sezon serii oparty jest na losach Noory Saetre, którą zagrała Josefine Frida Pettersen. To właśnie ją widzowie pokochali najbardziej za jej styl ubioru i charakter. Podczas letniego semestru w szkole Hartvg Nissen poznaje chłopaka Williama. Ich częściowa relacja z odcinka na odcinek przeradza się w wielką miłość. Niestety los bywa okrutny. Podczas wielkiej imprezy w domu Williama Noora upija się i ląduje w łóżku z jego bratem i przypadkową dziewczyną. Noora od tego momentu myśli, że zdradziła Williama z jego bratem. Okazuje się to jednak nieprawdą i pomimo że William z początku nie wierzył Noorze jednak wraca do niej i obydwoje pod koniec sezonu wyjeżdżają do Londynu.
Moje zdanie: Ten sezon może i nie jest moim ulubionym ale miło mi się go oglądało. Noora jest moją ulubioną postacią zaraz po Isaku o którym mowa w kolejnym trzecim sezonie ;).



Sezon 3 - Isak
Trzeci sezon (a zarazem mój ulubiony) opowiada o Isaku Valtersen'ie. Jest zwykłym niesprawiającym kłopoty imprezowym chłopakiem. Dlaczego imprezowym? A to dlatego, iż już na początku sezon wprowadza nas w wielka imprezę organizowaną w domu Sany. Tam Isak poznaje Emme, z którą w pewnej chwili zaczyna się spotykać jednak jest ona dla niego zbyt natarczywa i dopiero po jakimś czasie chłopak stara się jej unikać.


Podczas kolejnego semestru w szkole Nissen Vilde wraz z dziewczynami urządza Kose Grupę (grupa wsparcia czy coś w tym stylu), która organizuje imprezy oraz spotkania towarzyskie. Na tej otóż grupie Isak poznaje chłopaka Even'a. I w tym momencie nadchodzi najważniejszy moment całego sezonu. Isak zaczyna coraz częściej myśleć o Evenie czym zdaje sobie sprawę, że zaczynają interesować go nie tylko dziewczyny ale i też chłopcy. Między Isakiem a Evenem rodzi się pewnego rodzaju uczucie. Jak się potem okazuje Isak nie wszystko wie o swoim ukochanym. Otóż Even cierpi na syndrom manii (jeżeli nie wiecie co to takiego wygooglujcie to sobie). Swoimi słowami mogę powiedzieć że jest to coś w rodzaju depresji połączonej z totalnym szaleństwem. Mimo choroby Evena Isak nie poddaje się i zostaje przy nim, ponieważ czuje, iż to miłość jest tutaj najważniejsza.
Moje zdanie: Jak wiecie ja ten sezon uwielbiam jest on moim ulubionym i najkochańszym, dlatego więcej się tutaj rozpisałem haha XD. Pokazuje on prawdziwą miłość homoseksualną a coraz mniej jest seriali w którym sezon byłby oparty tylko na tej fabule. Jak dla mnie ogromne 10/10



Sezon 4 - Sana (ostatni już niestety sezon)
Głównym bohaterem ostatniego sezonu jest Sana Bakkoush. Sezon pokazuje jej życie jako muzułmanki, jej religie i tradycje z nią związaną. Sezon nadal trwa jednak już niedługo nastąpi jego koniec. Jak na ten moment mogę powiedzieć że fabuła jest dość interesująca i sporo akcji się w niej dzieje. Gdy obejrzę już go całego na pewno zrobię tutaj aktualizację i dopiszę co nieco z fabuły oraz moje zdanie na jego temat.



Wszystkie cztery sezony możecie oglądać na platformie CDA. Każdy sezon ma mniej więcej po 11 lub 12 odcinków i trwa min. ok od 20 do 40 minut.
Jeżeli chcielibyście poczytać co nieco więcej o nim polecam was osobiście oficjalne social media o serialu: Facebook - https://www.facebook.com/skampolska/
Ask.fm - https://ask.fm/SKAMPolska
Twitter - https://twitter.com/SkamUpdatesPL

Podsumowanie: Cały serial uważam za jeden duży plus, ponieważ naprawdę porusza często popełniane problemy nastolatków a przy tym uczy jakim trzeba być a jakim nie. Jest to tak naprawdę serial o nas i dla nas. Z tego co słyszałem po SKAM'ie ma powstać jego amerykański odpowiednik czyli SHAME, jednak nie sądzę aby zdobył tak spore uznanie jakie otrzymał SKAM. Naprawdę polecam każdemu, kto jeszcze nie oglądał a jest jego ciekawy. Serial ogląda się dość szybko. Ja praktycznie trzy pierwsze sezony obejrzałem w jakiś tydzień.


I tak to by było na tyle. Mam jednak nadzieje że wpis wam się podobał i jakoś w małym stopniu zachęciłem was do obejrzenia SKAMU. Jak wiecie ja teraz pracuje i możliwe, że będę miał mało czasu na publikowanie dla was kolejnych notek jednak już w tą sobotę spodziewajcie się kolejnego book haulu a w niedziele notki na temat mojej kolekcji płyt CD oraz DVD ;). Trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia ;3.

Bibliografia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Skam
Zdjęcia i gify: GOOGLE

1 komentarz:

  1. Ever wanted to get free YouTube Subscribers?
    Did you know that you can get these ON AUTOPILOT & TOTALLY FREE by registering on Like 4 Like?

    OdpowiedzUsuń