środa, 24 sierpnia 2016

Recenzja książki Becky Albertalli pt. "Simon oraz inni homo sapiens"

Siemanko kochani. Na dworze piękna słoneczna pogoda a ja przychodzę do was z kolejnym wpisem. Tym razem będzie to recenzja książki, którą przeczytałem nie tak dawno i już polecałem wam ją na facebooku. Dawno nie było na moim blogu takiej recenzji, dlatego obiecuje, że będzie ich jak najwięcej. Dziś zapoznam was troszkę z książką "Simon oraz inni homo sapiens". Jeżeli jesteście ciekawi o czym opowiada ta książka i dlaczego tak bardzo ją pokochałem zachęcam do dalszego czytania ;).



Simona ujrzałem będąc na zakupach w empiku przypadkowo. Po ujrzeniu okładki książki nie za bardzo wiedziałem o co może w niej chodzić jednak po przeczytaniu opisu z tyłu uświadomiłem sobie, że ta książka idealnie pasuje do mojej osoby. Jednak w tym czasie nie miałem wystarczająco dużo pieniędzy aby ją wtedy kupić. Ale gdy tylko otrzymałem wypłatę z pracy, od razu ją sobie zamówiłem na stronie empika ;). Sam tytuł może wam już kojarzyć się z sensem tej powieści. 

Autorką książki jest Becky Albertalli. Jest ona psychologiem klinicznym i miała zaszczyt prowadzić terapię wielu nietuzinkowych, błyskotliwych i uroczych nastolatków. Przez siedem lat prowadziła grupę wsparcia dla dzieci wykazujących nonkonformizm sexualny. Myślę, że to właśnie dzięki temu postanowiła napisać "Simona". Ale przejdźmy już do głównej fabuły książki i do naszego bohatera.



Bohaterem książki jest szesnastoletni Simon Spier, który od pewnego czasu ukrywa swoją orientację sexsualną. Tak zgadliście jest on gejem. Miejsce akcji powieści jest zróżnicowane (raz jest to szkoła, raz dom Simona a mianowicie jego pokój i wiele innych). Simon boi się ujawnić, gdyż nie jest pewien jak na tą wiadomość zareagują jego bliscy znajomi oraz rodzina. Jedynym znajomym, któremu Simon może się zwierzyć z swojej orientacji a mianowicie o niej mówić jest Blue, z którym wypisuje wiadomości na mailu. Jednak, kiedy napisana przez niego wiadomość do Blue wpada w niepowołane ręce, pojawia się ryzyko, że jego wielki sekret ujrzy nagle światło dzienne. Główny bohater pada ofiarą szantażu przez klasowego błazna Martina, który stawia mu warunek: Albo umówi go z dziewczyną która mu się podoba, albo screeny wiadomości które zrobił wyśle do wszystkich osób w szkole a dzięki temu wszyscy dowiedzą się kim tak naprawdę jest Simon. 
Od tej pory Simon stara się pomóc Martinowi zdobyć jego upragnioną miłość. Cała sprawa zaczyna się komplikować, gdy między Simonem a jego przyjaciółmi dochodzi do spięć a wiadomości między nim a Blue robią się coraz bardziej odważniejsze. Simon z dnia na dzień coraz bardziej zakochuje się w tajemniczym znajomym z internetu i postanawia dowiedzieć się o nim czegoś więcej a nawet chce go zobaczyć na własne oczy. Jednak pewnego dnia podczas przerwy świątecznej jego sekret niespodziewanie wychodzi na jaw na jednym z portali internetowych. Właśnie to wydarzenie sprawiło, że Simon wyszedł ze swojego kokonu i postanowił powiedzieć swoim bliskim prawdę o sobie. 
Pewnie jesteście ciekawi jak rodzina i znajomi Simona zareagowali na tą wiadomość, oraz czy Simon w końcu dowiedział się kim tak naprawdę jest Blue i czy go spotkał. Tym zostawiam was w niepewności ;) i zachęcam was do przeczytania tej książki ;3. Bo już i tak za dużo wam ujawniłem a nie chce wam bardziej tego spojlerować. 



Powieść czyta się łatwo i szybko. Czasem miałem wrażenie że wchłonąłbym ją w jeden dzień :D. Główna fabuła bardzo mi się spodobała a zakończenie jest tak genialne, że aż szkoda mi słów :D. Wiem że książka jest o tematyce homosexualizmu, jednak naprawdę każdy może ją przeczytać ;)

Myślę, że to by było na tyle. Szczerze nie umiem zbytnio pisać recenzji ale mam nadzieję,  że zachęciłem was do kupna i przeczytania tej powieści. Swoje uwagi wpisujcie w komentarzach pod wpisem. Tak więc do zobaczenia i życzę miłego dnia ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz