środa, 19 kwietnia 2017

Book Haul- aktualizacja mojej biblioteczki ;D.

Dzień doberek kochani. Tak jak obiecywałem dziś przychodzę do was z pierwszym book haulem w tym blogu z ostatniego miesiąca. Zebrało się aż 10 pozycji, więc jest co wam pokazywać :D. Niektóre z nich są moimi prezentami urodzinowymi, kupiłem je za pieniądze, które dostałem właśnie na urodziny. Tak potraktujcie ten post jako pierwszą część moich prezentów urodzinowych. Tak z kwestii formalnych to druga część moich prezentów pojawi się jakoś na początku przyszłego tygodnia więc wyczekujcie ;). A teraz nie przedłużając zapraszam was na book haula:


1. Stephen King- "Cmętarz Zwieżąt" wydawnictwo Prószyński i S-ka. Kupiłem tą książkę w biedronce za promocyjną cenę 10 zł. Opowiada ona historie Louisa Creeda który wraz ze swoją rodziną: żoną Rachel, córką Eileen, synem Gage'm i kotem Winstonem Churchillem wprowadzają się do nowego domu w Ludlow. Przeprowadza miała być dla nich początkiem nowego życia lecz stała się początkiem ich końca. Na miejscu poznają ich sąsiada Judsona Crandalla, który jako pierwszy pokazuje im tytułowy Cmętarz Zwieżąt (cóż, najwidoczniej dzieci nie znały za dobrze ortografię tworząc owy cmentarz). To tam dzieci chowały swoich pupili, którzy ginęli na drodze potrąceni przez wielkie ciężarówki. Wkrótce ginie kot Louisa. Załamany właściciel wie, że córka będzie nieszczęśliwa, gdy dowie się, iż jej ukochany kotek zmarł. Jud wpada na pomysł zakopania zwierzaka za granicą cmętarza zwieżąt, co wcale, jak się potem okazuje nie było dobrym pomysłem. Kot wraca do żywych jednak nie jest już tym samym Churchem jaki był za życia. Sprawy komplikują się gdy śmiertelnemu wypadkowi ulega synek Louisa, mały Gage. A chyba już wszyscy wiedzą co dzieje się dalej ;). Ciekawostką jest iż Stephen King napisał tę powieść podczas pobytu w wynajętym domku w Orrington, w stanie Maine. Fakt ten by nie znaczył.. gdyby nie cmentarz zwierząt, który znajdował się za domem.
Powieść zekranizowano w 1989 roku pod tytułem "Smętarz dla zwierzaków" a sam Stephen King zagrał rolę księdza na pogrzebie syna Louisa, Gage'a. 
Wiecie jak ja bardzo kocham tą książkę, zarówno jak i film więc myślę, że i wam się spodoba ;). 


2. Cecelia Ahren- "Love, Rosie" wydawnictwo Akurat. Tą książkę nabyłem na stronie Świat Książki za ok. 9 zł więc opłacało się. Rosie i Alex od dzieciństwa są najlepszymi przyjaciółmi. Ich przyjaźń trwa dobre lata jednak w pewnym momencie staje pod znakiem zapytania gdy Rosie dowiaduje się, że rodzice Alexa przenoszą się z Irlandii do Ameryki a Alex oczywiście jedzie razem z nimi. Alex jednak nie wie, że Rosie podkochuje się w nim. Książka początkowo nosiła tytuł: "Na końcu tęczy" lecz wraz z ekranizacją zmieniono jej tytuł na "Love, Rosie". W rolę Rosie wcieliła się moja ulubiona aktorka Lily Collins, doskonale znana z filmów Królewna Śnieżka oraz Dary Anioła: Miasto Kości. Alexa natomiast zagrał Sam Claflin znany z m.im: Zanim się pojawiłeś oraz Igrzyska Śmierci. 
Książka jak i zarówno film są godne polecenia. 


3. Jay Asher- "13 powodów" wydawnictwo Rebis. Książka również ze strony Świat Książki. Każdy ja chyba zna, ponieważ na jej podstawie powstał dziś już popularny serial wyprodukowany przez Netflix. Opowiada historię Claya Jensena, który wracając ze szkoły do domu pod drzwiami znajduję pudełko, jak się okazuje z siedmioma kasetami nagranych przez jego koleżankę Hannah Baker, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których odebrała sobie życie, a Clay jest jednym z nich. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, którzy również znaleźli się na nagraniach. Im bardziej przysłuchuje się głosu Hannah tym bardziej dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości. Jak już wspomniałem na podstawie książki powstał 13 odcinkowy serial opowiadający tą samą historię lecz nieco z zmienionymi fabułami. Mimo to ja wam polecam zarówno zobaczyć serial oraz przeczytać książkę.


4. Paula Hawkins- "Dziewczyna z pociągu" wydawnictwo Świat Książki. Chyba każdy tą książkę posiada na swojej półce, oraz każdy widział oczywiście film. Książka została ogłoszona bestsellerem empiku w 2015 roku a ekranizacja powstała rok później. Rachel, główna bohaterka każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się na przeciwko domu w którym ona sama mieszkała ze swoim mężem Tomem. Zaczyna jej się wydawać, że zna ludzi, którzy w nim mieszkają: Scotta i Megan. Wszystko natomiast się zmienia, gdy Megan zostaje znaleziona martwa w lesie. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia, ludzi, których widywała jedynie z daleka. Mi osobiście książką sama w sobie bardzo mi się podobała. Zawiera w sobie trochę mrocznego klimatu. Na pewno obejrzę jeszcze film, bo jestem ciekaw tej ekranizacji. 


5. Marek Bukowski i Maciej Dancewicz- "Najdłuższa noc" wydawnictwo Muza. Książkę zakupiłem w Empiku. Jest ona inspirowana wydarzeniami z serialu produkcji TVN "Belle Epoque". Powieść ukazuje Kraków z roku 1904 w okresie tzw. pięknej epoki. W tym czasie w mieście dochodzi do serii makabrycznych zbrodni. Zamordowane kobiety zostały znajdywane m.in z odciętymi głowami. Główny bohater Jan Edigey Korycki wraca do rodzinnego miasta po otrzymaniu wiadomości o śmierci swojej matki. W odnalezieniu mordercy matki pomaga mu jego dawny przyjaciel Henryk Skarżyński oraz jego siostra Weronika Skarżyńska. Będąc w Krakowie Jan nieoczekiwanie spotyka swoją miłość sprzed lat Konstancje, przez którą musiał wyjechać z miasta. 
Książka sama w sobie jest napisana świetnie, podoba mi się pełny opis krajobrazu Krakowa oraz jego budynków. Serial również polecam wam obejrzeć. 


6. W. Bruce Cameron- "Był sobie pies" wydawnictwo Kobiece. Jestem w trakcie czytania tej książki, jednak już teraz mogę wam powiedzieć, że jest inna niż wszystkie. Albowiem narratorem jest nie kto inny niż sam pies o imieniu Bailey. Książka doczekała się ekranizacji filmowej, jednak niestety nie zdążyłem jej jeszcze obejrzeć. Myślę jednak że każdy z was ją pokocha. Ja zakochałem się w samej okładce książki <3. 


7. John Green- "Gwiazd Naszych Wina" oraz "Papierowe Miasta" wydawnictwa Bukowy Las. Książki zakupiłem w jednym pakiecie za 40 zł. Pierwsza opowiada historie 16-letniej Hazel, która choruje na raka tarczycy z satelitarną kolonią osiadłą w płucach. Pewnego razu na spotkaniu grupy wsparcie poznaje Augustusa, do którego nie od razu się przekonuje ale z czasem ich przyjaźń przeradza się w prawdziwą miłość. Przepiękna powieść, która doprowadza wszystkich do łez a ekranizacja filmowa jeszcze bardziej. Tej pozycji po prostu nie mogło zabraknąć na mojej półce.



"Papierowe Miasta" natomiast opowiada historię Quentina Jacobsena, który od zawsze zakochany jest w swojej koleżance, zbuntowanej Margo Roth Spiegelman. Obydwoje znają się od dzieciństwa, przeżyli razem wiele niesamowitych przygód. Pewnego dnia dziewczyna znika a Quentin wyrusza jej poszukiwanie, która go fascynuje, idąc tropem skomplikowanych wskazówek, jakie zostawiła tylko dla niego. Żeby ją odnaleźć, musi pokonać setki kilometrów. Po drodze przekonuje się na własnej skórze, że ludzie są w rzeczywistości zupełnie inni, niż sądzimy. Książka tak samo dobra i wspaniała jak "Gwiazd naszych wina" Obydwie gorąco polecam. 


8. J.K Rowling- "Baśnie Barda Beedle'a" oraz "Quidditch przez wieki". wydawnictwo Media Rodzina. Tych książek nie kupowałem, natomiast udało mi się je wygrać w quzie na targach książki z czego jestem mega zadowolony. Można je oczywiście kupić stacjonarnie. Zapewnie znacie baśnie Barda Beedle'a, ponieważ tą właśnie książkę otrzymała Hermiona w ostatniej części przygód Harrego Pottera od samego Albusa Dumbledora. Zawiera ona zbiór pełen magii, poruszających wyobraźnię opowieści m.in sławną "Opowieść o Trzech Braciach". Natomiast "Quidditch przez wieki" przedstawia historię samej gry w Quidditcha, zasady gry, zbiór mioteł jakie były dostępne w grze i wiele innych. Każdy Potterhead powinien posiada obie pozycje w swoim zbiorze. Ja miałem to szczęście że obie książki wygrałem a do kolekcji brakuje mi jeszcze pozycji od Newta Skamandera czyli "Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć". 



I tak o to przebrnęliśmy to końca tej notki. Mam nadzieje, że taki book haul wam się spodobał. Myślę że takich notek będzie więcej o ile zakupię więcej niż tylko jedną książkę. Taki book haul może być dla was inspiracją do kupienia któreś książki z tej pozycji. Piszcie w komentarzach jak wam się podoba i czy wy również posiadacie którąś z tych książek, które wam tu przedstawiłem. Na ten moment ja się z wami żegnam i do zobaczenia. Trzymajcie się cieplutko ;3. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz